niedziela, 19 styczeń 2025
  • 016 624-62-85
  • ul. Jana Pawła II 17, 37-500 Jarosław

„Aktywny Samorząd” Moduł I – dodatek na opłaty za energię elektryczną Obszar E

0

Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?

Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej. tj. będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.

Do którego programu należy złożyć wniosek o dodatek do energii elektrycznej?

Do programu „Aktywny samorząd”, w którym wprowadzone zostało nowe zadanie – pomocy w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).

W jakim terminie złożyć wniosek?

 od 2 stycznia do 31 grudnia 2025 roku.

Jaki jest przedmiot pomocy?

Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.

Jaka jest wysokość pomocy?

100 zł miesięcznie.

Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024r.

Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).

Przykładowo:

  • jeśli wniosek złożysz np. w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy – 600 zł),
  • jeśli wniosek złożysz np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).

Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r. Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku.

Jakie są załączniki?

Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).

Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!

  • z użyciem podpisu elektronicznego,
  • za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
  • możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu – Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Jarosławiu , ul. Jana Pawła II 17 .

Nabór wniosków rusza wcześniej niż w pozostałych zadaniach programu, aby umożliwić złożenie wniosku o refundację kosztów jeszcze za lipiec 2024 roku wszystkim osobom, które z różnych względów nie zdążyły złożyć wniosku w 2024 roku. Jeśli złożysz wniosek w styczniu, to możesz uzyskać dodatek za 6 minionych miesięcy – od lipca do grudnia 2024 roku. W programie obowiązuje okres kwalifikowalny na refundację poniesionych kosztów – 180 dni przed złożeniem wniosku.

Wypłaty dodatku na wnioski złożone w 2025 roku rozpoczną się jednak nie wcześniej niż w drugim kwartale roku.

Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.